Laatste 3 dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Laatste 3 dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Laatste 3 dagen in Sydney

Door: Femke Catshoek

Blijf op de hoogte en volg Femke

03 December 2015 | Australië, Sydney

3 dagen Sydney.

Dag 1
We hebben de laatste resten in de camper opgeruimd en zijn naar Sydney gereden. Maar daarvoor hebben we een overheerlijk ontbijt met eieren en spek gekregen van Martin en Nikki. Met een goed gevulde maag zijn we op weg gegaan. We hebben de camper in geleverd en zijn met aan taxi naar het hostel gereden. Het was ontzettend warm. We hebben eerst een tijd in ons kamer gezeten. Een 2 persoonskamer met aparte bedden, een koelkast, een tv en een ventilator. Super fijn! We zijn aan het eind van de middag op pad gegaan en hebben souvenirs gekocht. We hebben sushi gegeten. Daarna hebben we in Chinatown rond gelopen. We hebben een ijsje gegeten wat gemaakt is met stikstof. Hoe gaaf! In de markthallen sluiten helaas al om 18:00 uur.

Dag 2
We hebben vandaag afgesproken met Karolina. We zijn met de Ferry naar Watchon Bay gegaan. Daar hebben we een rondje gelopen en zijn we langs een vuurtoren geweest. Het uitzicht was super. Mooi blauw water wat tegen de rotsen botsten en een uitzicht waar je u tegen zegt. We hebben aan het strand geluncht. Allerlei soorten vis, inclusief een oester...
Daarna zijn we naar bondi beach gegaan. Pittig koud. De zon was er niet en het waaide behoorlijk. Der is een hoop aan het veranderen daar. Daarna zijn we door gegaan naar Chinatown en dan nu wel de markthallen in. Erg druk... Snel weer weg. In de avond zijn we met de Ferry onder de Harbour Bridge door gevaren. Sydney met donker is ook erg prachtig.

Dag 3

We hebben een ticket geboekt voor de bus naar het vliegveld. Terwijl we stonden te wachten, gaf de receptie een pakje voor ons af. Bleek dat Ellen allemaal sinterklaassnoepgoed heeft opgestuurd. Hoe lief is dat!! Super bedankt daarvoor. Nadat we dat we dat geregeld hadden, zijn we koffie gaan halen bij de Starbucks. We zijn doorgegaan naar het opeens house waar we een rondleiding hebben gekregen. Helaas mochten we geen foto's maken van de concertzalen. We van de rest. Er was een balletdanseres bezig met oefenen. Daar hebben we een tijdje naar zitten kijken. Erg knap van der. Nadat de tour klaar was zijn we gaan lunchen bij Jamies Italian van Jamie Oliver. Alles was super lekker. Na het eten zijn we over de Harbour Bridge gelopen. Nog een pittig endje, maar het was een mooi uitzicht. Terug zijn we met de tram gegaan. Terug gekomen bij ons hostel hebben we afscheid genomen van Karolina. We zouden ons tas inpakken, maar toch nog even snel wat dingen kopen. Als laatste en zwaarste me tas ingepakt. Ik heb zoveel troep mee. Maar ja je komt hier ook niet elke dag.

Helaas zit het avontuur erop en ik wil nog helemaal niet naar huis. Ik heb genoten. Het mooiste deel vond ik Tasmanië en ik heb besloten om daar zeker nog een keer heen te gaan. Tijdens onze reis hebben we super lieve mensen ontmoet en soms hebben we hun tips gevolgd om naar een bepaalde plaatst te gaan. Hierdoor hebben we de bleu mountains van de andere kant ook gezien. Het was een reis om nooit te vergeten.

• 03 December 2015 - 13:52

Merel:

Eindelijk ben je bijna thuis :)
    Ik heb je gemist...we gaan volgende x samen heen :D

• 04 December 2015 - 00:28

Geja:

Super mooi is het zeker geweest. En dit blijft de rest van je leven bij je.
    Dit keer toch mooi geflikt. Supermgedaan.
    Rustige vliegreis terug en tot zaterdagochtend. XX

• 07 December 2015 - 16:27

Ellen:

jullie hebben deze 8 weken goed volbracht, zonder brokken, het is een reis geworden waar jullie met goed gevoel op terug kunnen kijken, super gedaan meiden, ben trots op jullie!!! xxx