Vijf dagen Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Vijf dagen Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Vijf dagen Hervey Bay

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 November 2015 | Australië, Hervey Bay

15-11-15 05:08:47: Femke Catshoek: 5 dagen Hervey Bay

Dag 1 zijn we naar Harvey Bay toe gereden. Daar aangekomen hebben we meteen een tour geboekt naar Fraser Island voor de volgende dag. Verder hebben we die dag geen bijzondere Dongen gedaan. We hebben kennis gemaakt met onze buren. Een ouder stel wat een hoop te vertellen had over Australië. We hebben boodschappen gedaan en eindelijke de kaarten op de bus gedaan.

Dag 2 gingen we der op tijd uit, want om half 8 werden we met de bus opgehaald om naar Fraser Island te gaan. Tijdens het wachten hebben we een stel leren kennen wat uit Oostenrijk kwam. Daar hebben we eigenlijk de gehele dag mee opgetrokken. Met de bus zijn we naar River Heads gereden. Daar lag de boor waarmee we naar Fraser Island gingen. Op de boot heb ik nog gezellig zitten praten met een gozer. Op het eiland aangekomen gingen we in een andere bus, die ons over het eiland reed. We zijn gestopt bij Central Station en daar hebben we een rondje gelopen. Tijdens het lopen kregen we uitleg over de natuur en het eiland. We zijn langs de Wanggoolba Creek gelopen. Na de wandeling zijn we naar Kingfisher Bay Resort gereden om te lunchen. Die kip daar was gewoon perfect. Na de lunch zijn we naar het strand gereden en daar hebben we verschillende dingen gezien. Er lag een boot, de SS Maheno shipwreck. Die boot bestond uit 3 verdiepingen, waarvan er maar 1 te zien was. De rest lag onder het zand. We hebben de Pinnacles Coloured Sands gezien. Dat zijn verschillende soorten kleuren zand. Was wel leuk om te zien. We zijn door gereden naar Eli Creek. Dat is een rivier. Hier hebben we door heen gelopen. Overigens was dit dieper dan ik dacht en had ik een natte broek.... Maar ja koelde lekker af. We hebben daar nog een slang gezien in het water... Gelukkig heb ik die net gemist. Ergens tijdens ons bezoek aan Fraser Island hebben we nog Hammerstone Sandblow gezien. Dat zijn een soort van duinen in de bergen. Die duinen kunnen verplaatsen, afhankelijk van welke storm ervoor bij komt. Het kan soms 2 meter schelen.
Uiteindelijk zijn we door gereden naar Lake McKenzie. Dat is een meer op het eiland waar we konden zwemmen. Dit meer staat erom bekend dat het zand je huis zachter en jonger maakt. Het water was ontzettend blauw. Zo blauw heb ik een meer nog nooit gezien. Het water was heerlijk. Aan heg eind van de dag zijn we door oerwoud en bergen zand teruggebracht naar de boot. Helaas hebben we geen Dingo's gezien. Na deze dag snap ik wel waarom je een 4 wiel aandrijf nog had... Om 21:00 uur hebben we samen met het andere stel wat gedronken in het café van de camping.

Dag 3 hebben we niet veel gedaan. Het was de bedoeling om uit te slapen, maar het was al erg snel warm. We hebben na bet ontbijt de kleren maar weer eens gewassen. We wilde nog een tour doen naar het Great Barrier Rif, dus die hebben we geboekt. Helaas zat het de volgende dag vol, dus moesten we zaterdag heen. We hebben de tour geboekt en de camping bij geboekt. Later op de dag zijn we naar een winkelcentrum gegaan. Daar hebben we geshopt en pillen en zalf gehaald voor onze jeukbulten. Op de camping zijn heel veel mieren, zandvliegen en muggen. Ik werd gek van de jeuk. Ik ben 47 gestoken en dat is een oude telling. Nadat we klaar waren liepen we terug naar de uitgang. Zien we opeens dat het hoost buiten... Onze was hing nog buiten te drogen. Snel naar de auto en terug gereden naar de camping. Bij aankomst was de lucht blauw en geen spatje regen gevallen. Hadden we mazzel mee. Aan het eind van de middag hadden we besloten dat we geen zin hadden in koken dus zijn we uit eten gegaan.

Dag 4 hebben we geocache gedaan langs de kust lijn. Nadat we de eerst hadden gevonden zijn we een pier opgelopen. We werden staande gehouden door een oudere man. Het bleek een Duitser te zijn die daar verbleef. Hij vroeg of we wilde vissen. In eerste instantie wilde cynt niet, maar mij leek het wel leuk. Ik heb meteen een snelcursus vissen gekregen... Na de eerst worp had ik meteen 3 haringen an me haak. Ik durfde ze der alleen niet af te halen, wat die man en zijn neef erg grappig vonden. Gelukkig was ie zo lief om dat voor me te doen. We konden ze mee nemen, schoonmaken en eten... Ik zeg gooi maar terug. Na een tijdje heeft cynt nog gevist en haringen gevangen. We zijn door gelopen naar het eind van de pier. Het rook er behoorlijk vissig. Na een tijd zijn we terug gelopen naar de auto en zijn we verder gegaan. We hebben tussen door gezwommen en gezont... Pittig verbrand overigens. Verder hebben we niet veel bijzonders gedaan. In de avond nog even bij de buren gezeten en gekletst.

Dag 5 moesten we er vroeg uit om naar het vliegveld te rijden. We gingen met zon klein vliegtuigje naar Lady Elliot Island te vliegen. Van boven lag de zee er mooi strak blauw bij. Aangekomen kregen we een welkome drankje en uitleg over de dag. We konden eerst vrij snorkelen en eventueel les krijgen als je het nog nooit had gedaan. Ik had me privé lerares. We zijn meteen de zee in gedoken. Ik heb een hoop verschillende vissen gezien. Ook een schildpad die zo dichtbij zwom dat ik hem kon aanraken. We hebben een boottrip gedaan en daar konden we ook snorkelen. Ik heb nog veel meer vissen gezien. En grote dat er tussen zaten. Op een ent zwom ik zo tussen een school kleine gekleurde vissen door. Dat was erg bijzonder en mooi. Ik heb ook vossen gezien die leken op een paling. Na de boottrip hebben we tijd gehad om te lunchen. Na de lunch hebben we een rondleiding over het eiland gekregen en hebben konden we kijken bij het het vissen voeren. Er was een Picasso vis. Die zat vol kleuren, was super leuk om te zien. En ik heb een snapper gezien. Er waren nog een aantal kleine vissen en een hele grote. Dit leek op een koikarper maar dat was het niet. Hierna hebben we onze spullen gelakt en was het tijd om terug te gaan. Er kon er 1 naast de piloot zitten. We wilde allebei, maar gelukkig moesten we een tussen stop maken. Dus zodoende konden we alle 2 naast de piloot zitten. Een fantastisch uitzicht had. Eind van de middag waren we op de camping en begon het licht te regenen. In de avond hoosten het van de regen. De volgende ochtend lag het veld blank van het water. Gelukkig zijn we toen verder gereden naar weer een andere plek voor 1 dag. We zijn momenteel onderweg naar Byron Bay met een tussen stop in Laidley Plainland.

  • 22 November 2015 - 19:15

    Ellen:

    Wat een prachtige 5 dagen zijn dit geweest, wat een belevenissen, gaaf hoor, met schildpadden zwemmen en door een school gekleurde visjes door.....naast de piloot zitten in het vliegtuigje zitten, echt prachtig allemaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 10380

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Poging 2

01 Januari 2014 - 05 April 2014

Op naar Australië

Landen bezocht: