Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Femke Catshoek

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 November 2015 | Australië, Byron Bay

We hadden een camping uitgezocht, maar die was dicht en had geen plekken meer voor Campers. Dus zondag om 17:00 uur konden we opzoek naar een andere camping. Een man shag aan dat er vlakbij nog een camping zag die wel plekken met stroom had. Dus wij erheen. Het was op een veld waar ook paarden en hondenraces werden gehouden. Als er 10 caravans op hel veld stonden was het veel. Het was uitgestorven en mensen op leeftijd. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was voor 1 nacht, dus het was prima. De volgende dag zijn we naar Byron Bay gegaan. We hebben daar van alles gedaan. We zijn naar een vuurtoren gelopen, we hebben een kayak Tour gedaan. Bij het instappen, viel ik er aan de andere kant bijna weer uit... Helaas geen dolfijnen, maar wel een aantal schildpadden gezien die mee zwommen. Terug op de camping hebben we liggen zonnen. In de avond hadden we afgesproken met een aantal mensen. Hier hebben we surflessen mee geboekt. Bij het boeken kregen we een bon mee voor gratis dinner ergens. Dus dat hebben we meteen gedaan. Samen nog even in de kroeg gezeten. Van 21:00 tot 22:00 was de champagne gratis voor de vrouwen... Ik heb geslapen als een roos. De volgende ochtend hebben we eerst een boerenmarkt bezocht. Het zag er klein, maar wel gezellig uit. Alleen maar groente, fruit en andere eet tenten. En een kraam met bloemen. In de middag hebben we in de camper samen met het andere stel geluncht. En toen de surflessen... Dolle boel. Laten we zeggen dat dat niet aan mij besteed is. Tijdens het oefenen kwam er nog een groep dolfijnen langs die bleven plakken. Uiteindelijk vond ik die dolfijnen leuker om te zien dan die surflessen. Ze waren pittig dichtbij. Aan het eind van de middag hebben we in een hostel gedoucht.. Of dit mocht stond nergens... Het was heerlijk. We zijn onder weg gegaan naar Croki. Rond 17:45 zijn we gestopt langs de weg en hebben we daar geslapen. Er stond een truck met pech, dus met die man hebben we een tijd staan praten. Het slapen ging moeizaam. Continu vrachtwagens langs de weg. Maar om het een keer mee te maken was het erg leuk. De volgende ochtend zijn we weer verder gereden naar Croki. Daar aangekomen waren we het gesprek van de dag. De gemiddelde leeftijd lag wat hoger. Het was een bloedhete dag vandaag, lekker aan de rivier gezeten. Er kwamen steeds meer mannen bij en later ook vrouwen. Uiteindelijk hebben nog een tijd lang gezeten met een echtpaar en gekletst. We wilde gaan koken, maar er kwam een man op ons af die een praatje begon te maken. Hij was die middag wezen vissen. Hij had 3 flatheads gevangen en ik stond er bij toen ze schoon werden gemaakt. We werden uitgenodigd voor het eten. Het ware liever mensen en de flathead was heerlijk. Daar hebben we tot een uur of half 11 gezeten. Het was een topdag!

• 21 November 2015 - 10:46

Geja:

Wat een leuk verhaal meis. Surfen en dan dolfijnen zien wie maakt dat mee.
    En dan daarna in gesprek raken met mensen en uitgenodigd worden om mee te eten. Echt gaaf. Door het zonnen waarschijnlijk lekker bruin geworden

• 21 November 2015 - 18:08

Merel:

Klinkt weer goed. Zijn er foto's van het 'surfen'?

• 22 November 2015 - 19:03

Ellen:

Jullie maken de mooiste dingen mee!! Hoe gaaf met die dolfijnen, genieten jullie er nog maar lekker van, voor je het weet bevind je je weer op Hollandse bodem!! xxx