Van River Kwai terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Van River Kwai terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Van River Kwai terug naar Bangkok

Door: Femke Catshoek

Blijf op de hoogte en volg Femke

10 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Op 8-10-15 zijn we met de bus naar een museum gegaan. Hier werd verteld wat er tussen 1940/45 gebeurt was. Er was een pacific oorlog en de krijgsgevangen moest een brug bouwen van Birma tot Bangkok. Maar goed net dat die brug stond landen er in 1945 een bom op... Tijdens het bouwen van deze brug zijn er heel wat mensen overleden. Daarna konden we met een boot over de rivier heen racen. Hiervan werd gezegt dat het de boot van James Bond was. Hebben we niet gedaan. We zijn met se bus verder gereden naar de rivier en daar zijn we ingestapt op een boot voor ons verblijf. Aangekomen kregen we eerst een lunch wat bestond uit rijst... Na het eten konden we even bij komen. De hut zag er leuk uit. We hadden alleen geen warm water, geen licht en geen stroom. Het douchen was koud. Aan het eind van de middag konden we op een oliefant rijden. Al mijn angsten aan de kant gezet en op de oliefant gestapt. We hebben toen nog even gezwommen in de rivier. En als avond een hadden we weer rijst. Het was was er snel donker dus we hebben een traditionele dans gezien, snel nog even een spelletje gedaan en toen gaan slapen. Meer kon je der niet. De volgende dag gingen we weer op pas naar een museum en een stukje natuur. Dit ging weer over die brug. In het museum was het gelukkig lekker koel. Tijdens de lunch kwamen we in gesprek met een stel uit Australië. We hebben nummers en mail uitgewisseld. Zij zijn ondertussen weer terug naar huis en zullen ervoor zorgen dat we informatie krijgen over welke bus enzo we in Australië moeten pakken. Aan het eind van de middag begon mijn reisgenoot zich niet lekker te voel dus we hadden afgesproken dat we het rustig zouden houden. Uiteindelijk zijn we rond 23:00 uur naar het ziekenhuis gegaan en we zijn rond 01:00 uur terug gegaan naar het hotel met een hoop medicijnen. Het bleek waarschijnlijk om een infectie te gaan. Gelukkig gaat het inmiddels weer een stuk beter. Het wad me het avontuurtje wel

• 10 Oktober 2015 - 09:07

Merel:

Echt back to the basics! Leuk!
    Gelukkig gaat het met je reisgenoot weer beter :)

X

• 10 Oktober 2015 - 10:14

Koert:

Mooie tocht en nog cultuur gesnoven ook. Beter om je mond dicht te houden met zwemmen daar

• 10 Oktober 2015 - 10:21

Geja:

Gaaf Fem. Leuk dat je mensen uit Australie hebt ontmoet en daar contact mee houd.

• 10 Oktober 2015 - 10:38

Broedersss:

Thuis eet je dus ook gewoon rijst?:D hebben ze daar geen nummertje 5, of een menutje?

• 10 Oktober 2015 - 10:39

Leuke tocht en veel plezier verder topper!
    (Typte dit net ook alleen de site werkt niet echt mee aan mijn kant)!

• 10 Oktober 2015 - 10:40

Femke Catshoek:

Whaha nee helaas heb ze daar geen maandmenu. Maar goed nog een week en dan gaan we door.

• 13 Oktober 2015 - 16:47

Linda:

Leuk zeg, vooral op een olifant gezeten!