Chiang Rai 2 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Chiang Rai 2 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Chiang Rai 2

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Rai

De volgende dag zijn we met de tuktuk maar het busstation gegaan om vervolgens met de bus naar sw longnecks te gaan. Een aantal mannen lachte ons uit dat we 4 km gingen lopen naar de longnecks. We dachten we kennen daar wel een tuktuk of taxi scoren... Niet dus, maar gelukkig was het 2 km lopen. Er stond alleen niet op het bord dat het berg op berg af was... Uiteindelijk bezweet en wel aangekomen bij de longnecks. Ronduit zielig om doe vrouwen daar te zien zitten en weven. Het verdriet zie je in de ogen bij ze. Ik was er persoonlijk snel klaar mee, maar toch het rondje afgemaakt. De longnecks zijn sterk af te raden. Wij wilde bij de receptie op de terugweg een taxi regelen. Volgens die knakker kon dat niet, dus maar weer heuvel op heuvel afgelopen. We net een stuk onderweg toen er ineens een meid met een brommer stopte. Zij werkte op het park bij de longnecks. Zij en nog iemand wilde ons naar beneden brengen. Normaal gesproken vind ik het doodeng om achter op de brommer bij iemand te gaan, maar in dit geval had ik nergens geen probleem mee. Nu nog opzoek naar de bushalte. Uiteindelijk moesten we een uur wachten voordat de bus er zou zijn. Dat is overigens geen normale bus zoals wij die kennen. Nee een ton haringen is een betere vergelijking. Gelukkig kwam er na nog geen 15 minuten wachten een pick-up taxi aan die ons mee wilde nemen. Ook hier hadden we weer mazzel mee. Bij de bushalte was het alleen nog opzoek naar een tuktuk voor terug naar ons hotel.

In de avond hebben we de bazaar bezocht en wederom souvenirs gekocht. Bij terugkomst de meeste troep weer in me tas gepropt, want morgen vliegen we weer terug naa Bangkok. Om een dag later door te vliegen naar Melbourne

• 15 Oktober 2015 - 19:03

Koert:

Dit avontuur raakt ten einde. Nu op weg samen naar een nieuwe uitdaging. Links rijden! Eten wat het gestel kent. Ook niet geheel onbelangrijk.

• 15 Oktober 2015 - 20:16

Geja:

Zo meiden nig 1 keer terug naar Bangkok en dan op naar het volgend avontuur.
    Het is leuk om via je verhaal en fotoos wat mee te krijgen van Thailand. Ik ben benieuwd naar Australie en wat je daar allemaal gaat zien. Geode vlucht naar Melborne!

• 15 Oktober 2015 - 20:55

Wess:

Souveniers !? Ik wil wel n boomeranf uit australie :D

Heel goede reis verder topper!