Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Femke Catshoek - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: Femke Catshoek

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Oktober 2015 | Australië, Hobart

22-10-15 de start van onze 5 daagde tour.
Dag 1 werden we om 07:00 uur opgehaald. We gingen langs alle hostels en hotels om iedereen om te halen. We zijn naar een national park gereden. Omhoog met de bus en lopend omlaag. Onderweg hebben we een aantal watervallen gezien. Zag er erg mooi uit. We zijn door gereden om ergens te lunchen, halverwege de eerste, weliswaar dode, maar wilde wallaby gezien. Het was er verschrikkelijk koud, dus bij een atrium een extra vest gekocht. Na de lunch zijn we door gereden naar Queensland en zijn we afgezet bij ons hostel. Ergens langs de weg nog 2 dode koala's gezien. In de avond hebben we gebarbecued. Was lekker.

23-10-15 dag 2.
Vandaag konden we kiezen uit een boottocht of een berg beklimmen. We hebben de boottocht gekozen met lunch. Het was er erg mooi. Gevaren tussen het oerwoud. Overigens zijn we er ook door heen gelopen. Zag er super mooi uit. Op de boot was het koud en het regende. Later wet het beter. Bij terugkomst kregen we nog een rondleiding van een houtzagerij. Daar maken ze boten. Na afloop gezond en gedoucht. We hebben voor het eerst sinds onze vakantie gekookt. Vanavond op tijd naar bed want de wekker gaat morgen om 5:15 uur.

24-10-15 dag 3.
Pittig vroeg ging die wekker vanochtend. We hebben geontbijt en we zijn door gereden naar Crandle mounthen. Dat was me het bergje wel. 3 keer dood gegaan onderweg, 2 keer werd er gezegd je bent er bijna. Maar we hebben de top bereikt! Het uitzicht was prachtig. Het waa allemaal de moeite waard gelukkig. Daar hebben geluncht en zijn we weer naar beneden gelopen. We zijn met de bus naar Launcaster gereden waar we een overnachting hadden in een hostel. We dachten dat we daar 2 nachten zouden blijven, dus meteen alles gewassen en gedroogd. Komen we der in de avond achter dat we maar 1 nacht zouden blijven... Drogen duurde vrij lang.

25-10-15
Dag 4. Alles mag ingepakt, want het was niet droog. We hebben vandaag wederom weer gewandeld. Er was oom iemand jarig en daarom hadden we cake als traktaties. Ondertussen was de bus versierd met ballonnen en slingers. Was enig. We zijn verder vaan lopen naar de bus. Met de bus zijn we ergens heen gereden en daar hebben hebben we gelucht. We hadden een pie. Zo lekker heb ik ze nog nooit gegeten. We zijn naar ons hostel gereden en snel gedoucht en wel. We zijn met de groep uiteten gegaan en later op de avond zijn we pinguïns gaan spotten. Deze zagen er eeg lief uit. Ze waggelde alsof het ganzen waren whaha. Laat naar bed gegaan.

26-10-15
Dag 5 en tevens laatste dag van de tour. We zijn naar whineglass bay gegaan om een wandeling te maken. Halverwege had ik geen zin meer en ben ik op een steen gaan zitten. Uiteindelijk heeft de gids me mee nableven gesleept. Prachtig uitzicht over bos en zee. We zijn verder gereden naar Bonorong wildpark. Daar vangen ze dieren op en hebben we hierover uitleg gekregen. We hebben een rondje door heg park gelopen en mochten de walabi's eten geven. Was enig... Pittig eng en vies. We hebben daar ruim 1,5 uur rond gelopen. We zijn bij ons hostel afgezet en opzoek gegaan naar eten. Norgen gaan we met de bus en voor terug naar Melbourne. Woensdag komen we aan en kennen we de camper ophalen.

• 26 Oktober 2015 - 17:09

Geja:

Zo Femke, wat gaaf weer om je verhalen te lezen. wat doen jullie veel. Wel mooi om zoveel te zien. De fotos zijn ook erg mooi.
    Hoop dat je in Melborne en verder ook nog wat kan uitrusten. Ook bijzonder dat je zoveel andere mensen uit zoveel verschillende landen ontmoet.
    Gelukkig dat het koken ook lukt. Veel plezier weer in Melborne, ik kan niet wachten op je volgende verhalen en fotos.